Palm Springs here we come! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Palm Springs here we come! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Palm Springs here we come!

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Juni 2017 | Verenigde Staten, Palm Springs

Na een stevig ontbijt zijn wij vanmorgen om 10.00u vertrokken richting Palm Springs, een rit van ruim 400 mijl. Het beloofd weer een hete dag te worden. Eerst langs onze favoriete shop om voedsel te halen voor de middag. En toen kon de rit beginnen, om te rijden een saaie route, allemaal highway. Maar voor het zicht machtig mooi, langs mooie Canyons zijn wij gereden, en opeens zagen wij valleien vol met gigantische cactussen, zoals je in de cowboyfilms ziet, wat een mooi aanzicht. Na zo'n 150 mijl zijn we gestopt om te eten. Van hieruit heeft Bill (Willem) het stuur van mij overgenomen en verder ging de reis, er leek geen einde aan de weg te komen. Na 2 uur rijden zei de Mercedes dat het tijd was om te stoppen, het had lang geduurd door de woestijn van Californië, er verscheen een afbeelding van een kopje koffie met de text take a break! Nou dacht Bill, WTF! Gaat die Mercedes nu uitmaken wanneer ik stop! We hadden deze melding nog niet eerder gehad,maar ik denk dat het te maken heeft dat we door de woestijn reden en er veel ongevallen gebeuren door de hitte, overal liggen kapotte banden van vrachtwagens. Dus we besloten toch maar even te stoppen. Bij een benzinepomp even gestopt en weer gewisseld van Driver, en ja hoor de text was weg! Nu ben ik doorgereden tot we een MacDonalds tegenkwamen, we hadden trek in the famous shake, die Joke al een hele vakantie wilde hebben. Bij de Mac aangekomen hebben we idd een heerlijke shake genomen, wow wat lekkerrrr! Hier nam Bill het weer van mij over voor het laatste stukje, wij zagen steeds meer palmbomen zoals je kent van Miami Vice. En om even voor 18.00uur kwamen we aan bij het Best Western Palm Springs aan.
We liepen samen naar de balie om in te checken en daar stond de zwarte evenknie van Sybil van Fawlty Towers, alleen had de man zijn snor niet recht opgeplakt. Hij regelde snel onze kamers en wij gingen snel onze spullen naar de kamers brengen om nog even een duikje in the pool te nemen. Wat een mooi zwembad met dito hottub was er bij dit hotel. Na een klein uurtje gingen we naar de kamer voor een heerlijke douche. We hadden voor 19.15 afgesproken om te gaan eten. Het werd weer Mexicaans en we hebben heerlijk gegeten. Nog even een verkennende wandeling gemaakt en weer terug naar het hotel.
Goodnight and sleep tight.

• 28 Juni 2017 - 12:11

Rina:

Hallo vakantiegangers....Leuk hoor jullie verslag. Elke ochtend bij de koffie zitten we jullie ervaringen te lezen. In Palm Springs zagen wij de honeybird in de bloesem van de bomen. Zo'n klein vogeltje en zo prachtig. En het is een leuk stadje. Nou veel plezIer en geniet maar weer lekker verder...xxx