Bryce National Park - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Bryce National Park - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Bryce National Park

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

23 Juni 2017 | Verenigde Staten, Utah

Na een lekker ontbijt zijn wij om 9.00u vertrokken naar Bryce National Park en Mossy Cave.
Eerst naar de vertrouwde Wallmart voor de groceries and some drinks.
We namen weer een lekkere salade en bagles.Gauw de auto in en op weg.
We namen de I-15 richting national Parks, de omgeving hier is eigenlijk een groot park, je valt van de ene in de andere verbazing. Het zou een rit van 135 mijl worden, onderweg zagen we de mooiste plaatjes in allerlei kleuren! Wat een kleurrijke omgeving. We stopten even bij Panguitch, een leuk stadje met allerlei leuke western huisjes en stores. Ik zag een paar marktkraampjes staan en vroeg of de meisjes wilden kijken, nou dit was niet tegen dovemansoren gezegd. Na de auto neergezet te hebben zijn we bij de kraampjes gaan kijken, er stonden er 6! Ik dacht dat het doorliep in de zijstraat, maar niet dus. De meisjes hadden allebei een portemonnee gekocht, want die hadden ze nog niet!
Toen doorgereden richting Bryce NP. Nog voor we er binnenreden werden we getrakteerd op zulke mooie heuvels en hoodoos in verschillende kleuren oranje, niet normaal! We parkeerde de auto bij het Visitorscentre en gingen eerst maar eens even eten, het was alweer half twee. Na de maaltijd liepen we naar het Visitorscentre om de shuttlebus te nemen naar Sunrise Vieuw een schitterend uitzichtspunt vanwaar je een prachtig gezicht had over de Canyon. Na wat foto's te hebben genomen zijn we met de bus weer terug gegaan naar de parkeerplaats en zijn op weg gegaan naar Mossy Cave. We reden er in één keer naar toe zonder Mari de Satnav! Gelukkig vonden we nog een plaatsje voor de Mercedes en we liepen de trail op richting waterval. Ondertussen werden we nog verrast door mooie plaatjes en een mooie beek.
Toen werd het pad te steil voor de meisjes en wij lieten ze achter op een bruggetje van waaruit zij een mooi zicht hadden op de waterval. Willem en ik liepen verder omhoog om te kijken of wij de oorsprong van de waterval konden vinden, maar de weg was te onbegaanbaar voor ons mannen op Sketchers. Wij besloten na wat filmpjes en foto's te hebben geschoten weer naar de meisjes te gaan en weer richting hotel te gaan. Bij de auto aangekomen zagen we nog een restroom, dus wij dachten nog even een sanitaire stop te doen, maar Sylvia keek de wc in en riep jakkes en smeet de deur weer dicht! Ik keek ook even maar ging toch maar plassen, er stond een toiletpot met bril, dus ik netjes bril omhoog en plassen maar, je deed het dus in een donker gat! Gelukkig kwam er geen rattlesnake uit!
We reden huiswaarts en zagen de lucht helemaal betrekken, ik zei, volgens mij gaat het zo regenen. Naarmate we meer naar de highway reden zagen we steeds dikkere wolken, later bleek dat er grote bosbranden waren in de Canyon. Later was het ook op het nieuws te zien. Onderweg zagen we ook nog blushelicopters aanvliegen met grote zakken water om het vuur te blussen, maar ze moesten wel hele grote afstanden vliegen om water te halen. Het was een machtig gezicht om ze te zien vliegen. De reis verliep verder zonder oponthoud en we waren om half 7 weer bij ons hotel. Even een duikje in de pool en dan lekker douchen en relaxen. Morgen weer een nieuw avontuur!
Sleep tight.

• 24 Juni 2017 - 15:09

Rina:

Hoi vakantiegangers...Het is onwaarschijnlijk mooi. Dat de natuur zich zo kan vormen kun je niet begrijpen. Ik vertelde Syl al dat wij toen boven de grand canyon een helikoptervlucht hadden gemaakt. Zo prachtig. Gewoon kippenvel....nou geniet maar weer lekker verder van al het moois. Groetjes.....