JoshuaTree NP en Desert Outlet! - Reisverslag uit Palmdale, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu JoshuaTree NP en Desert Outlet! - Reisverslag uit Palmdale, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

JoshuaTree NP en Desert Outlet!

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

28 Juni 2017 | Verenigde Staten, Palmdale

Vandaag gaan wij naar het JoshuaTree NP een van de vele NP die wij deze vakantie bekijken. De rit vandaag is niet zo lang, ongeveer 40 mijl van ons hotel. Natuurlijk eerst weer even naar de.......... Walmart om onze dagelijkse dingen te kopen. Van daaruit naar het park. Na een minuutje of 20 reden we langs Yucca Park, hier stonden honderdduizenden Yucca's, Sylvia zei dat zij even wat foto's ervan wilde maken, dus stopte ik op een parkeerplaats. We stapten buiten zij begon te fotograferen en liep een veldje op waar verschillende cactussen en yucca's stonden.Even later gilde zij van pijn en zei dat zij een splinter oid in haar voet had. Wat bleek, zij had allemaal cactusnaalden dwars door haar slippers in haar voet gekregen.Ook Joke had hetzelfde met haar teenslippers, dus zijn Willem en ik nog een tijdje zoet geweest om alle naalden uit de slipperzool te krijgen. Leuk idee schat die foto's. We reden weer verder en na een uurtje kwamen we aan bij het NP en melden ons bij de Ranger en zij zei: if you need any water you should get it here because this is the last place to get some! Wij besloten om gelijk maar even gebruik te maken van the restroom, because this was the last in 40 miles. Toen gingen we het NP in, en hier zagen we weer andere soorten van rotsformaties, enorme keken tot op grote hoogtes. Na een mijl of 5 zijn wij even gestopt voor een kleine wandeling en om foto's te schieten. Het kwik was weer hoog opgelopen, maar gelukkig was er een klein briesje,zodat het wat aangenamer aanvoelde. Na onze foto's genomen te hebben snel weer de auto in en airco op vriesstand, man wat was het weer heet! Nu ging opeens ons lampje van de benzinemeter branden, fill up youre tank! Ik had dus niet om gelet, dumbass die ik ben.Dus wij snel weer richting stad om te tanken. Wij kwamen tot ruim 24 gallon, ongeveer 88 liter, ja je zult weten dat je in de VS rijdt, alles is groot dus ook je tank!
Toen gingen we maar even een schaduwrijk plekje zoeken om te lunchen, wat nog niet eenvoudig was als de zon zowat op zijn hoogste punt staat!
Na onze lunch te hebben genuttigd zijn we naar Desserthill Outletcentre gereden om eens een middagje te shoppen. Het was een super groot centrum met alle winkels van de grote merken: Prada,Gucci,YSL,Hugo Boss teveel om op te noemen. Wij hebben hier ruim 4 uur rondgelopen en leuke dingetjes gekocht. Het leek trouwens wel een Chinese invasie, overal liepen Chinezen met tientallen tasjes in de handen van alle gerenommeerde merken,alsof het gratis was. We kwamen bijvoorbeeld bij Coach, een tassen en portemonnee winkel, hier stonden wel honderd chinezen bij de kassa niet tassen vol met spullen waarvan de gemiddelde prijs per stuk al gauw rond de 200$ was, ongelooflijk, sommigen namen foto's van artikelen ,wachten op antwoord en gooiden er dan 2 in hun mandje.
Toen werd het tijd om te eten, dat kon dus ook daar want er waren verschillende foodcorners. De meisjes hadden zin in een patatje met een hamburger, wij mannen gingen voor de wokkie,wokkie. Na lekker te hebben gegeten gingen wij weer naar onze Mercedes om terug naar het hotel te gaan voor een koele duik en douche. Zo komt er weer een eind aan een mooie dag.
What would tomorrow bring?
Good night and sleep tight.

• 29 Juni 2017 - 10:25

Tiffany:

Klinkt als een goede dag Leo.
    Heel veel plezier en geniet nog even van de laatste dagen in het mooie LA. :D
    Groetjes Tiff

• 29 Juni 2017 - 13:56

Rina:

Hoi vakantiegangers...Dat was weer een smeuïg verhaal. Dus Syl en Joke waren die dag een beetje stekelig