Flagstaff it is! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Flagstaff it is! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Flagstaff it is!

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

24 Juni 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na ons dagelijkse bezoek aan de Wallmart gaan wij om 10.30u richting Flagstaff waar wij drie dagen zullen blijven om de Grand Canyon te gaan verkennen. Wij gaan via Interstate 15 de ruim 4 uur durende reis beginnen. Na ruim 150 mijl maakten wij onze eerste stop in de Grand Canyon om te gaan lunchen. Wij stopten bij Jakob Lake Inn om de broodjes die wij hadden gehaald te verorberen. Zij gingen erin als koek. Toen nog even de winkel bezocht, je weet maar nooit of er een tasje of slippers gescoord kunnen worden. Er was een hoog indianengehalte in de winkel, maar zij konden niets vinden. Nog even plassen en de rit ging verder door de Noordelijke Rim van de Grand Canyon. Wij werden weer verrast door de mooie natuur en dito wegen. Na ongeveer 4 uur kwam er een eind aan onze mooie reis van ruim 250 mijl. We reden Flagstaff binnen en gingen op zoek naar ons Hotel.
Hotel Aspen bleek later een motel te zijn met niet zo mooie kamers, de deuren zagen er versleten uit, binnen was het niet zoals we gewend waren van de vorige hotels waar we verbleven. De badkamer daarentegen was prima, volgens mij zijn die nog niet zolang geleden gerenoveerd.
Maar goed, we hoeven er alleen te slapen. We gingen maar even een uurtje zwemmen, dit was heerlijk na zo'n lange rit.
Hierna even douchen, omkleden en dan de buurt verkennen voor en restaurant. Het werd een Italiaan, the Fat Olive. Het was er erg druk en rumoerig,maar ze hadden gelukkig nog een tafeltje voor 4. We werden naar ons tafeltje gebracht en daar kwam onze tafeldame voor de avond,Alex, en nam onze bestelling op. Sylvia nam Lasagna, Joke Spaghetti Bolognese en wij mannen namen Spaghetti a la Meatballs, het was heerlijk. Alex kwam wel 10 keer vragen of alles naar wens was. Als ze nog een keer komt dan.........
Het was voor mij te veel, dus ik at mijn bord niet leeg, want ik wilde nog een dessert. Alex vroeg of ik een doggybag wilde, maar deze sloeg ik af. Na ons toetje hebben we afgerekend en verlieten voldaan het restaurant.
We gingen de buurt maar even verkennen voor misschien een ander restaurant waar we morgen en overmorgen kunnen eten, maar het verkeerslicht werkte niet mee, het bleef op rood staan en het was zo een drukke weg dat we maar besloten om naar het hotel te gaan.
We spraken af om kwart voor 8 te ontbijten. Het gaat morgen weer een lange dag worden.
Good night and sleep tight.