Op naar Fresno - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Op naar Fresno - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Op naar Fresno

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 10 uur met Willem afgesproken om onze auto te gaan halen in O'Farrelstreet. Dit moest ongeveer 500 meter bij ons hotel vandaan zijn.
Het was weer een hete dag, de zon brande op mijn kop, ik was weer eens mijn pet vergeten,dumbass die ik ben.
Maar wij vervolgde onze weg door de snikhete straat.
Toen wij bij het verhuurbedrijf aankwamen zagen wij een heleboel mensen waarvan het gezicht op onweer stond, er bleken geen auto's te zijn! Er was een wachttijd van 2 tot 3uur. Toen ik aan de beurt was en alle formaliteiten had geregeld met de klerk zei hij dat onze auto over 2uur klaar zou staan, lekker dan maar ja wat moet je dan? Ik vroeg nog wel of wij inderdaad de bestelde Jeep Grand Cherokee zouden krijgen, maar hij zij dat wij een standaard SUV hadden gereserveerd, dus wij zouden deze of een soortgelijke krijgen. Nu gingen wij met een zuur gezicht weer naar het hotel. Daar dachten de meisjes dat wij de auto al in konden laden, maar het werd anders.
Na een uurtje zijn wij maar weer naar het verhuurbedrijf gelopen met onze koffers, nu heb ik respect voor de soldiers die met hun volle bepakking in de hitte moeten marcheren, het zweet gutste van mijn kop! De meisjes hadden het ook te zwaar in dit hete weer. Toen wij daar weer kwamen stond de auto nog niet klaar, de stemming werd grimmig, nu stonden de gezichten van de vrouwen op onweer, maar na 20 minuten riep de klerk mij bij zich en zei dat ik naar beneden kon gaan om de auto in ontvangst te nemen, ik moest mij melden bij zijn collega.
Ik ging met Willem naar beneden en liep naar het loket, ondertussen keek ik of de Jeep er stond, en ja er stond een Jeep!
De dame achter het loket gaf mij lachend een sleutel en zei, het is die zwarte daar.
Ik keek,maar de Jeep was grijs en er stond wel een splinternieuwe Mercedes 450 4-matic! Ik keek Willem aan en zei huh? Ik drukte op het knopje van de afstandsbediening en ja hoor, de lampjes van de Mercedes gingen branden.
Onze ogen werden zo groot als schoteltjes, dit werd onze ride door de USA!
We liepen naar de auto, opende de achterklep om de koffers erin te stoppen, hij was zo hoog, ik moest erin klimmen! Wat bleek, er stond nog een rij stoelen in de auto, ik kon deze gelukkig electrisch in de bodem laten verdwijnen. Nu was de bak nog groter, ik hoorde zowaar een echo,echo,echo....
De meisjes waren intussen ook aangekomen bij de auto en konden het ook niet geloven, what a ride!
Na alle stoelen, spiegels etc. te hebben afgesteld(electrisch) reed ik de auto de garage uit into the Streets of San Francisco om onze weg te vervolgen naar Fresno. We waren als kinderen in deze luxe auto, alles wat je je maar kon bedenken zat erin, behalve een koelbox. Deze hebben we dan ook gehaald bij de WallMart, wat een gigawinkel is dat zeg, gelijk even wat te eten meegenomen en wat drankjes en ijsblokjes om de boel koel te houden.
Halverwege nam Willem het stuur over en kon ik onderuit en genieten van al het moois wat deze auto te bieden had.
Na een rit van ruim 4,5 uur kwamen wij aan bij ons volgende adres, La Quinta Inn te Fresno. Wij stapten de auto uit en het leek wel of we tegen een muur aanliepen, het was 41,5 graad buiten,pfffffff!
Snel ingecheckt, de zwemkleding aan en snel richting zwembad voor een verkoelende duik! OMG wat was dat lekker! Even relaxen bij the pool.
Daarna wilden wij even lekker gaan eten, maar er was geen restaurant in onze buurt, ja de baliemedewerker vertelde dat er een goede pizzeria was ,just 2 blocks away. Dat was toch nog 20 minuutjes lopen in die verzengende hitte! De pizzeria zag er niet uit, dus we gingen maar naar Jack in the Box, een soort van MacDonalds, maar dan anders. Het leek wel een Mexicaanse versie. Evengoed toch lekker gegeten
Toen terug gelopen naar het hotel om te genieten van een welverdiende nachtrust.

Goodnight and sleep tight.

  • 20 Juni 2017 - 08:49

    Diana Bakker:

    Ooooooo....die wallmart hè tantie!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Leo

Actief sinds 06 Juni 2017
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 9417

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 05 Juli 2017

Californie 2017

Landen bezocht: