Hollywood en Beverly Hills - Reisverslag uit Beverly Hills, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Hollywood en Beverly Hills - Reisverslag uit Beverly Hills, Verenigde Staten van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Hollywood en Beverly Hills

Door: Leo van Slimming

Blijf op de hoogte en volg Leo

30 Juni 2017 | Verenigde Staten, Beverly Hills

Vanmorgen zijn we al vroeg vertrokken naar Hollywood. Het was erg druk op de I-101 en Marie de Satnav leidde ons om door de suburbs of Los Angeles. Na ruim een uur kwamen we aan in Los Angeles bij Hollywood!
We parkeerden de Merc vlak bij het kantoor van CNN.Vervolgens gingen we op zoek naar de hop on/hop off bus om kaartjes te kopen voor 2 dagen om zo de stad goed te kunnen verkennen. Het opstappunt zou voor het Dolby gebouw zijn.We liepen over de Walk of Stars naar het Dolby gebouw en kwamen de ticketverkoop al tegen.We tikten allebei $128 af en gingen richting opstappunt.Wie had er gedacht dat wij nog eens over de Walk of Stars zouden lopen!
We stapten op in de rode lijn, deze ging naar Beverly Hills.
Je zag de meest luxueuze gebouwen afgewisseld door mooie parken en wolkenkrabbers van grote kantoren.Toen we aankwamen in Beverly Hills zagen we City Hall, een prestigieus gebouw, hier tegenover lag een klein perkje met een vijver waarboven de text BEVERLY HILLS stond . In de vijver dreven waterlelies in allerlei kleuren,prachtig!
We zijn toen een stukje de woonwijk ingelopen, hier stonden huizen.....je geloofde je ogen niet, statig met mooie tuinen ervoor, sommigen werden net onderhouden door the gardener. Toen weer teruggelopen naar de winkels en restaurantjes. Onderweg kreeg ik ontzettende drang, ik moest plassen, maar ja waar ga je dat doen, we probeerden bij een parkeergarage, kwamen we niet in, toen gelukkig een Starbucks, daar kon ik wel mijn blaas legen, ik stond op ploffen! Wij besloten maar gelijk te gaan lunchen en bestelde er een broodje en een lekkere aardbeien shake(met slagroom)!
Na onze lunch zijn wij weer op zoek gegaan naar de bus, wij zouden overstappen op de gele lijn richting Santa Monica beach, jawel het strand van Baywatch. Daar aangekomen zagen wij de Pier met de kermis erop, het was een drukte van jewelste, waar je ook keek alleen maar mensen.Aan het begin van de Pier onderhielden een paar breakdansers/acrobaten de mensen met hun dans en acobatiek. Verderop stonden allemaal standjes die hun spulletjes verkopen evenals verschillende eettenten. Op de Pier was ook het eindpunt van de beroemde Route 66. We hebben nog een souveniertje gekocht voor in de overkapping. Na nog wat foto's te hebben geschoten van the Beach zijn we weer teruggelopen naar de bus. We kwamen er als eerste aan en de meisjes konden gelukkig op een paar stoeltjes zitten.
Al wachtend reden de mooiste auto's voorbij, het leek Monaco wel, alleen 10x zo druk. Het duurde een uur voor de bus kwam en het was gewoon dringen om erin te kunnen komen. We namen weer plaats op het bovendek en genoten verder van al het moois wat de stad ons te bieden had, aangekomen op het wisselpunt, we moesten weer overstappen op de rode lijn om weer terug bij de auto te komen moesten we weer erg lang wachten. Het was ondertussen al 19.00u geworden en onze buikjes knorden van de honger, maar we moesten nog even geduld hebben. De temperatuur was inmiddels behoorlijk gezakt, dus besloten wij in de bus plaats te nemen en niet op het bovendek. Na een klein half uurtje zijn we weer aangekomen bij ons beginpunt op de Walk of Stars en besloten maar even snel wat te eten, want wij wisten niet meer tot hoe laat de parkeerplaats open was. Ondertussen was het ook wat donkerder geworden en de stad zag er nog gezelliger uit, overal lichtjes en straatmuzikanten/dansers.Wij gaan nog wel een avondje hiernaar toe om het wat beter te kunnen bekijken, we waren nu te moe van zo een hele dag slenteren.
Gelukkig vonden we de auto weer terug en zijn in een lekkere warme auto terug naar het hotel gereden.
Het was weer een mooie dag en we hebben weer wat afgestreept van onze lijst.
Good night en sleep tight.